Ikke til mitt hjerte

Guri Schanke er en artist jeg har respekt for, men likevel kommer hun ikke hjem hos meg med sitt visepopjazz-visittkort.

Guri Schanke når ikke fram til meg.

Jeg tviler ikke et sekund på Guri Schankes intensjoner når hun nå platedebuterer. Til tross for at hun har vunnet Grand Prix her hjemme, så er det likevel ikke som sanger jeg først og fremst ser henne for meg, men mer som musikal- og teaterartist. Med “Ut av mitt hjerte” som soundtrack så tror jeg dessverre ikke Schanke har den store framtida som sanger heller.

Det Schanke gir oss med denne debuten er en neddempa reise i landskap hun trives i. Det betyr nyskrevne låter av blant andre Jan Eggum og Hanne Sørvaag og klassikere av Finn Kalvik, Marius Müller og Anne Grete Preuss samt ei låt av Radka Toneff med tekst av Kari Iveland – Toneff var Schankes sanglærer en periode og har vært en stor inspirasjonskilde.

Tonefølget med blant andre Hans og Per Mathisen på gitar og bass er akkurat der det skal være, men det hjelper ikke meg – Guri Schanke når ikke inn med budskapet sitt – dessverre.

Guri Schanke

Ut av mitt hjerte

Grappa/Musikkoperatørene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg