Gode kammmmerater!

Martin Hagfors og Erik Johannessen – og alle kammmmeratene deres – tar barn på alvor og har nok en gang laga musikk for barn som egner seg for alle fra 1 til 100 – minst.

Fullt både på scena og i salen når Meg og kammeraten min øser av overflødighetshornet sitt.

Det er ikke bare mulig, det er faktisk høyst sannsynlig, at jeg befinner meg et stykke utafor kjernegruppa som Meg og kammeraten min sikter seg inn på. Det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om – jeg føler meg velkommen i musikken uansett. Mye av årsaken er helt sikkert at Martin Hagfors, med solid bakgrunn fra band som HGH, Home Groan og som bidragsyter til artister som Weld, Motorpsycho, National Bank og Bobby Bare, helt siden unnfangelsen av Meg og kammeraten min har insistert på at musikk til barn også skal ha samme kvalitet som for et eldre publikum. Det at trombonist og arrangør Erik Johannessen, med bakgrunn fra blant annet Jaga Jazzist og Trondheim Jazz Orchestra, er hovedkammeraten til Hagfors sier det meste om hvor kvalitetslista blir lagt.

Bandet denne gangen består av blant andre brødrene Maarud og brødrene Horntveth, Mathias Eick, Knut Reiersrud og Tuva Syvertsen og Det Norske Jentekors aspirantkor – vi snakker med andre ord om A-laget. Når så Hagfors skriver både låter og tekster som er fengende, rocka og morsomme og lette å hekte seg på tekstmessig for "alle", så har både "Gjenta-jenta" og bandet i seg sjøl alle forutsetninger til å gå hjem – noe de tydeligvis gjør også der de drar fulle barnehus landet rundt.

Maj Britt Andersen og Geir Holmsen var mer eller mindre de første – i moderne tider i alle fall – som tok musikk for barn på alvor. De har tydeligvis inspirert nye generasjoner og det Martin Hagfors og Erik Johannessen gjør med kammeratgjengen sin er intet mindre enn veldig bra. Det skader heller ikke med egen kriblekursbok som er med i godteposen.

Meg og kammeraten min

Gjenta-jenta

Barneselskapet/Musikkoperatørene

7 kommentarer
    1. Tilbaketråkk: agen judi terpercaya
    2. Tilbaketråkk: pk samples
    3. Tilbaketråkk: اخذ ویزا
    4. Tilbaketråkk: noosa electrician
    5. Tilbaketråkk: GVK BIO

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg