Mye godt

Bandet Heigh Chief. er et nytt bekjentskap for meg, men noen vil sikkert huske Marcus Løvdal. Han er sentral også her.

Heigh Chief. er på vei.

Av og til er det hyggelig å dukke ned i underskogen av det som skjer i norsk musikkliv. Der befinner Heigh Chief. seg og her er de med sin tredje utgivelse – den første kom under navnet Marcus Løvdal Band.

Nå har det seg slik at jeg ofte er den lykkelige mottaker av musikk jeg i utgangspunktet ikke vil ha oppsøkt og dermed brukt tid sammen med. Heigh Chief. – spør meg ikke om hva bandnavnet betyr – tilhører den kategorien, men jeg bryter gjerne sammen og tilstår at jeg har hatt opp til flere timer med hygge i deres nærhet.

Heigh Chief. består i tillegg til nevnte Løvdal på gitar og vokal av Bjørn Blix med samme «jobb», Jonatan Eikum på trommer, perkusjon og backing vokal, Lasse Kulsrud på bass og backing vokal og Lars Christian Narum på orgel.

I tillegg til ti originallåter så består «II» av ei coverlåt og ikke hvilken som helst cover heller; Bob Dylans «I Shall Be Released». Egentlig sier den ganske mye mye om hvor vi finner det musikalske landskapet til denne fine kvintetten: her er det doser av rock, blues og americana krydra med ei teskje jazz.

Både Blix og Løvdal er vokalister med særpreg i stemmene sine og de har med seg musikanter som vil akkurat det samme stedet som frontfigurene.

Det Heigh Chief. gir oss er varm, «ukomplisert» og livsbejaende musikk som jeg har en sterk mistanke om funker strålende live også. Dette har vært et hyggelig møte.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

Heigh Chief.

II

Cracker Factory Music/heighchief.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg