Der vi vil ha han

Sjøl om jeg aldri har hatt det nærmeste forholdet til Neil Young, så har han vært med meg i store deler av mitt liv. Her er han på steder jeg liker han godt.

Neil Young sammen med Crazy Horse igjen – saker.

Man skal ha gjort en ekstraordinær innsats for å ha unngått å ha hatt både glede av og blitt påvirka av Neil Young (74) – hvis man da er det minste interessert i musikk.

For min del så har forholdet til Young vært av typen av og på. Jeg har digga det alle har digga fra «Harvest»-perioden, men mye av det siste han har bidratt med har ikke snakka til meg i samme grad.

Derfor er det ekstra hyggelig å kunne melde at når vår mann er ute med sitt album nummer 39, så er han i stor grad der jeg liker han. Mye av årsaken kan nok være at hans «beste venner», Crazy Horse, er på plass igjen etter sju års fravær. Spesielt er det stas å høre hvordan samarbeidet mellom Young og Nils Lofgren funker som i gode, gamle dager.

Jeg hadde nesten sagt selvfølgelig så er ikke alle låtene like minneverdige, men i stor grad holder de høy Young-standard. Når han som vanlig har noe å melde, så har «Colorado» blitt et møte med Neil Young som vekker gamle – og gode – minner.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

Neil Young with Crazy Horse
Colorado
Reprise Records/Warner Music
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg