En italiener på Ski

Helt siden 1999 har italienske Lorenzo Nardocci vært bosatt her i kjempers fødeland. Nå var det på høy tid at både jeg og andre oppdaga hans fingerferdighet og andre kvaliteter.

Lorenzo Nardocci i sentrum for sin fine trio.

For å oppklare eventuelle misforståelser: Lorenzo Nardocci (47) er bosatt på Ski utenfor Oslo – hvordan hans kvaliteter på ski er, vet jeg ytterst lite om – ingen ting for å være helt ærlig. Pianisten, komponisten og bandlederen Nardocci er det derimot verdt å tilbringe kvalitetstid sammen med.

Nardocci er både musikklærer på videregående skole og kantor i Siggerud – der skiikonet Lasse Kjus kommer fra – kirke. Det forteller oss om en svært så allsidig musiker og mitt første møte med han har ført til ønske om flere møter i tida som kommer.

Sjøl om dette er trioens andre plate, så har jeg verken hørt bandet i en slik tapning eller live tidligere. Jeg har enkelt og greit ikke hørt om Nadocci før. Jeg skjønner raskt at jeg har gått glipp av noe friskt og livsbejaende.

Nardocci er nemlig en melodiker og estetiker – en skjønnhetssøker med et flott klangideal. Han har skrevet seks låter, fine alle sammen, men ikke alle like minneverdige, og i tillegg får vi tre spontane improvisasjoner.

Sammen med seg har Nardocci utmerket reisefølge i bassisten Andreas Dreier og trommeslageren Terje Evensen.. De har så avgjort skjønt hvor Nardocci vil og det swinger og groover av trioen fra start til mål.

Det skulle altså ta sin tid før Nardoccis og mine veier skulle krysse hverandre. Nå har det heldigvis skjedd og jeg gleder meg allerede til neste gang.

Lorenzo Nardocci Trio
«Secondo Me»
Losen Records/MusikkLosen
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg