Funky Anders

I mine ører er Anders Aarum en av de mest allsidige og spennende musikantene her på berget. Her kommer det nok et godt og overraskende eksempel på det.

Anders Aarum tar oss med til et nytt og spennende sted.

I Anders Aarums (44) musikalske verden er jeg ganske sikker på at det kun finnes to definisjoner når det gjelder musikk: god eller dårlig. Når det gjelder sjangre så er jeg også ganske sikker på at han ikke bryr seg nevneverdig. Han dukker nemlig opp der det skal spilles god musikk – uansett.

Med «Shakin´ Our Souls» vil nok mange mene det er ei ny side av Aarum vi får møte. Jeg er ikke så sikker på det, men det er i alle fall første gang jeg hører han slik på skive.

Aarum er en musikant som blir invitert med av «alle» fordi han fikser alt og uten stans gjør det med kvalitet. Om det dreier seg om tradisjonell jazz, moderne jazz, pop, rock og andre herligheter, så har Aarum vært der og satt sine tydelige bumerker på alt han har vært innom.

Med sin debut på det tyske selskapet Ozella er det den funky Aarum vi får hilse på. Utstyrt med elpiano, moog og analoge tangenter og sju egne komposisjoner samt Ornette Colemans – en av de aller mest funky musikantene som har levd spør du meg – «Una Muy Bonita», blir vi presentert for et uttrykk med både mye soul, funk og jazz i seg.

Sammen med brødrene Ivar (trommer) og Magne Thormodsæter (bass) skaper Aarum groover, stemninger og landskap som det er lett å bli begeistra for og forført av. På noen av spora gjester også gitaristen Svein Erik Martinsen Ånestad, vokalisten Julie Dahle Aagård og perkusjonistene Erik Holm og Hermund Nygård – til sammen skaper de en ny, flott og funky Aarum-verden det er svært hyggelig å bli invitert inn i.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

Anders Aarum
Shakin´ Our Souls
Ozella/Border Music
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg