Ganske så kjedelig

Jeg har utfordra meg sjøl de seineste åra for å finne ut om countrymusikk er noe for meg. Av og til er det det, men det gjelder ikke Pistol Annies.

Pistol Annies synger bra, men kjeder meg likevel.

Trioen, bestående av Miranda Lambert, Ashley Monroe og Angaleena Presley, har eksistert siden 2011 og gir oss her sitt tredje visittkort. På sett og vis framstår de tre som The American Dream – både visuelt og musikalsk.

Også innen denne sjangeren, lener jeg meg på Duke Ellingtons legendariske postulat: det er bare to typer musikk – god og dårlig.

Denne country-pop trioen har jeg skjønt har fått et godt navn i tradisjonelle country kretser. Det er så absolutt mulig å forstå: de synger bra og de tuller ikke med country-utgangspunktet.

For meg blir det uansett kjedelig og særdeles forutsigbart. Her dukker det ikke opp en eneste overraskelse underveis – det er plankekjøring fra start til mål sjøl om de tre omgir seg med kompetente musikanter.

De med en dragning mot snill og grei countrypop finner sikkert mye å glede seg over – jeg er altså ikke blant dem.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

Pistol Annies
Interstate Gospel
RCA/Sony Music
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg