Hipt og morsomt!

Danske Hr og Fru OrgelDuo leverer på så mange nivå. Organist og synthesist Simon Gorm Eskildsen og trommeslager Daniel Sommer har skapt et lite univers med både musikk og en morsom tegneserie som ingredienser.

Simon Gorm Eskildsen og Daniel Sommer tar oss med på årets charterreise.

I Hr & Fru OrgelDuo har Dronning Margrethe II & Co frembragt en kreativ duo som i tillegg til å gi oss unik og fascinerende musikk også tar oss med på en heidundrendes charterreise med en 50 siders tegneserie som de både har tegna og skrevet tekstene til sjøl.

Disse to musikantene i begynnelsen av 30-åra har jeg hatt gleden av å «møte» i flere settinger, men det er aller første gang jeg treffer dem som duo. En ting er jeg 100% sikker på: de har hatt det vanvittig morsomt under unnfangelsen av både musikken og tegneserien.

Hva som kom først av musikken og tegneserien vet jeg ikke, men de er uansett noe så voldsomt i slekt. Både som serieskapere/tegnere og som komponister/musikanter holde de to svært høy klasse.

Det er masse humor i serien som charterreisa til Fiasco Tours tar oss og ikke minst  Hr & Fru med på. Den humoren har Eskildsen og Sommer absolutt makta å ta med seg inn musikken også.

Ofte oppleves musikken som en slags kommentar til serien og hva de to opplever underveis, men samtidig så står musikken veldig på egne bein også.

Eskildsen og Sommer er to langt framskredne individualister som tydeligvis stortrives sammen og i et grooovete og svett musikalsk landskap der de får utmerket blåserstøtte på flere av spora, er det svært lett å finne fram paraplydrinken – som jo enkelte gjør på chartertur – og la seg rive med.

»Travels the World» har på alle slags vis blitt ei unik reise. Den blir jeg gjerne med på flere ganger, men jeg er ikke like sikker på om jeg kommer til å reise med Fiasco Tours.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

Hr & Fru OrgelDuo
Travels the World
orgelduo.dk
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg