Mer kvalitet for den oppvoksende slekt

De siste tiåra har kvaliteten på musikk for barn og tilliggende aldersgrupper gjort stadig nye kvalitetshopp. Maj Britt Andersen og Geir Holmsen skal ha mye av æren for å legge lista på et nytt sted og stadig flere har fulgt etter. Ikke minst har duoen Meg og kammeraten fulgt opp og her, under navnet Mr E & Me, snakker de til et stort fremmedlandsk publikum også.

Meg og kammeraten min, eller Mr E & Me, leverer igjen. Foto: Marthe A. Vannebo

Bak disse to navnene finner vi Martin Hagfors og Erik Johannessen som har skrevet alle tekstene, all musikken, synger og spiller trombone, har miksa og produsert oppfølgeren til «New Orchestra Hits 4 Kids» som blei gitt ut i 2019.

Den første gikk meg dessverre hus forbi, men jeg har gleda meg over Meg og kammeraten min på norsk tidligere, sjøl om jeg neppe er i den optimale målgruppa. Jeg har nådd både den ene og den andre alderen, men har heldigvis det barnlige i meg – bare spør mine omgivelser – og jeg synes nok en gang det er superstas når de to gir oss 14 nye låter som et engelsktalende og/eller forstående publikum kan hygge seg med.

Hagfors, som er amerikaner, men med mange år bak seg i Norge, synger, tror det eller ei, på et framifrå engelsk. Han skriver morsomme tekster som barn fra seks til 100 kan smile til og kjenne seg igjen i og når han og Johannessen, med solid fartstid fra en rekke jazzsammenheger som Jaga Jazzist og Trondheim Jazzorkester – en av de få solide trombonearvtakerne her til lands etter Frode Thingnæs, skriver fine låter som det er lett å bli med i og synge til, så er utgangspunktet for at dette skal bli en tidløs vinner definitivt på plass.

Når de to så har alliert seg med blant andre sjølvaste KORK, Det norske jentekor, Nina Mortvedt, Morten Qvenild, Maja Ratkje, Øystein Moen, Erik Nylander, Ola Høyer, Nikolai Hængsle og Lars Horntveth, så sier det alt om hvor kvalitetslista befinner seg.

Mr E & Me har nok en gang fortalt oss hvor bra de er med dette strålende popkvalitets-dokumentet som barn i alle aldre fortjener å bli eksponert for.

Mr E & Me
«New Orchestra Hits 4 KidsVol.  2»
Naxos/Naxos Norway
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg