Spennende myter

Gitaristen og komponisten Audun Aschim Steffensen har blitt observert i diverse grenseland de seineste åra sammen med blant andre Paolo Vinaccia. Her debuterer han med eget stoff og band.

Audun Aschim Steffensen er ei flott, ny stemme.

Jeg er så privilegert at jeg kan skryte på meg at jeg kjente ikonet Paolo Vinnacia, som forlot tida i fjor, ganske godt. Derfor var jeg ekstra spent på hva som kom fra hans samarbeidspartner på «Dommedag ifølge Paulus», Audun Aschim Steffensen (28).

På sett og vis er musikken vi blir servert i vel ganske langt fra Paolos univers, men jeg er sikker på at Venezia, som jeg ofte kalte han, sitter der oppe eller ute og nikker megetsigende og smiler og sier: veldig bra!

Det er nemlig noe med inderligheten og ektheten i Aschim Steffensens uttrykk som  ligger nært det Paolo alltid etterstrebde. Med sine 13 komposisjoner søker det unike kollektivet bestående av Aschim Steffensen på akustisk gitar, tyske Hanna Rabe på harpe og trommeslager Axel Skalstad et univers inspirert av mytiske fornemmelser.

Vanskelig å begripe? Mulig det, men prøv å se/hør for deg den lyriske kombinasjonen med akustisk gitar og harpe samt dybden til trommene i en verden som henter hemningsløst fra mellom-europeisk harpemusikk, avantgarde-teater og filmmusikk.

Kanskje ikke så lett å bli så mye klokere av dette, men forhåpentligvis skjønner man at dette er usedvanlig fascinerende, annerledes og svært ofte usedvanlig vakker musikk på tvers av en rekke grenser.

Audun Aschim Steffensen har funnet noe helt eget ved hjelp av to sjelsfrender. Unn deg en tur inn i dette spesielle og unike universet – det er så absolutt verdt utflukten.

PS Dessuten synes jeg Trump bør avsettes så snart som mulig.

 

Audun Aschim Steffensen
Mythos
Smeik/smeik.no
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg