Vakkert og brutalt

Gitaristen og effektmakeren Svein Rikard Mathisen og lydskulptøren John Derek Bishop tar oss med til spennende og unike steder i høyst personlige grenseland.

John Derek Bishop og Svein Rikard Mathisen skaper vakre og personlige landskap. Foto: Minna Suojoki

Jeg kjenner både Mathisen og Bishop fra flere utgivelser, men som duo er dette det første møtet. Det de har vist meg og oss ved tidligere oppmøter har fortalt at vi har med to søkende, og ikke minst finnende, musikanter å gjøre som er villige til å gå sine egne veier.

Med “Calm Brutalism”, som henspeiler på brutalismen i store deler av moderne arkitektur, fortsetter de definitivt på den ambisiøse veien.

All musikken har de unnfanga sammen, mens Bishop har tatt på seg produsentansvaret. De kaller musikken sjøl for monumental, men sårbar. og for meg blir dette rock/pop/jazz/elektronika-landskapet en type atmosfærisk ekskursjon som både er med på å trigge tanker og samtidig frembringe ro.

Jeg liker renheten og tonen i gitaren til Mathisen og jeg liker omgivelsene Bishop skaper. Til sammen har denne duoen skapt noe inderlig, noe vakkert, noe stygt – noe høyst personlig.

Svein Rikard Mathisen & John Derek Bishop
«Calm Brutalism»
Curling Legs/Musikkoperatørene
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg